Wat staat er in mijn boekenkast?

In mijn werk ben ik betrokken bij de leerling, school en gezin. Ik wil het verschil maken. Iedere keer is het weer een uitdaging om de werkwijze te vinden die aansluit bij de behoeften van de leerling. Ik steek dan ook tijd en energie in de kennismaking. Vaak maak ik daarbij gebruik van divers spelmateriaal.



Ook gezelschapsspelletjes, die makkelijk met twee personen gespeeld kunnen worden, zet ik in om elkaar te leren kennen en oefenen in omgaan met winnen en verliezen. Naast divers oefenmateriaal, maak ik ook gebruik van spellen die de leerling uitnodigen om wat over zichzelf te vertellen of na te denken over gevoelens en gedrag. Diverse werkboeken zet ik in bij het oefenen van werkhouding, plannen en voor de sociaal emotionele ontwikkeling. Door het gebruik van werkboeken, is er structuur en overzicht over de begeleidingsperiode. Ik gebruik dit soort boeken graag om de leerling iets mee te kunnen geven voor de rest van zijn leven. De methodes die ik bij de Remedial Teaching inzet zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en sluiten aan bij de leerstrategie├źn van de leerling en de methodes van school.



Ik gebruik dit soort boeken graag om de leerling iets mee te kunnen geven voor de rest van zijn leven. De methodes die ik bij de Remedial Teaching inzet zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en sluiten aan bij de leerstrategie├źn van de leerling en de methodes van school.